Thursday, 23 November 2017

Forex trading in islam urdu hadees


Forex Guide i Urdu Gratis download. pdf Vad är Forex. Hur tjäna pengar hemma genom forex. Varför gör vi det här företaget. Hur mycket kan vi tjäna från Forex Trading. Det här är de mestadels ställda frågorna av nybörjare. Först och främst nämner jag vad som är valutahandel. Forex står för utländsk valuta. Det betyder att vi i denna verksamhet byter valuta på annan valuta. Till exempel har vi två valutor, en är dollar och andra är Euro. Om vi ​​köper dollar måste vi sälja euro och vice versa. Denna typ av handel är en mer riskfylld handel. I denna handel har vi lika stora chanser att få vinst och förlora. Det beror helt på marknadsutvecklingen. Till exempel har vi köp dollar, nästa ögonblick marknadsvärdet på dollarn fortsätter öka då kommer vi att få en vinst som är skillnaden i köpeskillingen och försäljningspriset. Vicevesa om värdet på dollarn minskar på grund av eventuella reasion på marknaden, då vi kommer att behöva bära en förlorande. Här ger jag en liten guide för valutahandlare du kan ladda ner här härifrån. Efter att ha läst guide om forex kommer du att kunna förstå marknadens tendens och förändringar i två par valutor. Denna verksamhet är sannolikt mer lönsam, om du gör det noga med försiktigt, och även chanserna för förlust är mest lika. Så om du har en mer erfarenhet för att göra den här verksamheten. Du kan tjäna en snygg pengar som sitter hemma utan problem. Denna verksamhet är en väldigt trevlig plattform för vem, vilka som inte vill gå eller göra något jobb i något företag. Denna verksamhet kommer att ge dig ett mycket snyggt tjänande sittande i ditt hem. Jag frågar dig om att du aldrig pröva denna handel innan du får en mycket bra upplevelse i den här verksamheten, eftersom det här är ett mycket riskabelt spel. Det kan spelas av mycket bra experter på Forex trading system. Denna verksamhet krävde en bra färdighet att förstå marknadens tendens. Utan att veta marknaden kommer du inte att kunna göra denna handel snyggt och mycket bra. Mina nästa inlägg Jag kommer att nämna andra viktiga faktorer för Forex Trading, här efter det, avslutar jag mitt samtal. Jag råder dig att läsa hela guiden som jag tillhandahåller dig i form av urdu. ELLER du kan också lära dig mer av valutahandlare som Forex, Instaforex. Så efter att ha fått full träning om den här verksamheten, försök detta och uppmuntra att bära förlora först då då det är förtroende för att få vinst. Hämta Forex Guide Urdu. pdfIslamic Legality of FOREX business Inskickad av Qazi Irfan på onsdag, 08042010 - 01:12. Med jämna mellanrum får jag förfrågningar från besökare på min hemsida och frågar om lagenligheten av Forex-verksamhet från islamisk synvinkel, ibland är hammaren rak, den är halal eller haram. Det ser ut som dessa uppringare hade gjort internetforskning om ämnet och fortfarande söker efter ett svar eller behöver utforska andra synpunkter. Även om det inte är min behörighet att fastställa i saken men eftersom jag har en förklaring som är konceptuell istället för fokuserad juridisk anpassning och skiljer sig från andra lärda islamiska experter, verkar många privata samtal (i e-post) nöjda med min inställning, så det kan vara till hjälp för en större publik att lägga upp den här. En kort sammanfattning av dessa typer av Q-amp A som observerats är: Vilka uppringare söker främst: Göra valutahandel eller - utbytesaffärer involverar Riba Hur lärde sig experter klassificera det mest: Utländsk valuta om handlas på plats med fullständig kontoavräkning är tillåten om handlas med marginal eller leverans är uppskjutet då otillåtet. Alla pengar transaktioner i islamisk rättspraxis (Fiqh) omfattas av Sarf kontrakt som bygger på en enda berömd hadith av sex varor som artikulerar två viktiga villkor för hand till hand och lika för lika utbyte. De lärda shariahstyrelsens forskare av IFI verkar vara mycket oroade över hand i hand och de översätter helt enkelt det som plats och full bosättning men de diskuterar inte lika för lika villkor som vad det står för. Har de nått några odelade konsensus för att inte diskutera eller förklara detta villkor har jag ingen aning om. Ironiskt nog för dagens IFIs verksamhet behandlas en av de två utländska valutorna i transaktionen som råvaror av dessa experter, som helt enkelt missbrukar Fiqh. varför bara för att replikera praktiken av treasurys hantera konventionell bankering till sina islamiska motsvarigheter. Den försummelse som motsvarar lika villkor för välkända Hadith säger - det finns ingen möjlighet att prissätta de utbytbara råvarorna, det innebär vidare att omräkningskursen mellan ett par valutor endast ska vara en, dvs endast officiell växelkurs är giltig och De lägre köp - och övre säljkurserna är ogiltiga. Utbytet av utländska valutor ska genomföras på så sätt som Hadith kräver att det är uppenbart nu när valutahandling kommer att sänka. Låt mig erbjuda några fler tankar att överväga i det här fallet: Valuta betraktas inte som en vara som är överens om visionen om nästan hela skolan av tankar i islamisk ekonomisk ideologi. Låt oss dock betrakta det som en vara, även då är alla pappersvalutor en produkt huvudsakligen - PKR, SAR, AED, USD, Euro, PSTG, etc. etc. alla är samma eftersom de alla är fiat-valutor som endast stöds av förtroende, även om backas av guld eller någon annan vara, släktet är samma, bara kvalitet kan vara annorlunda. Samtidigt som man behandlar currencymoney som råvara är det säkert att någon i systemet är fri att ställa in priset på den här varan och om man kan pröva moneycurrency så vad är det mer? Om jag kan prissätta min dollar idag för mer än en dollar i morgon, varför är det intresseriba Det finns två typer av transaktioner där riba kan vara inblandad, en är ett lån och det andra är utbyte (byte). Riba i lånstransaktioner är rimligt förstådd, men riba i utbyte är ännu inte erkänt, vi är i grunden vilseledda av termen handel med valutaföretag, när vi inte accepterar det en vara (eller olika varor) så finns det ingen möjlighet att handla, Det kan bara bytas ut och bytet måste vara lika och hand i hand. Bud - och offertpriserna är den främre ändmekaniken som krävs för valutaföretag, men överensstämmer inte med ovanstående regel som anges i ädla Hadith. En av de viktigaste funktionerna i valutafonden har varit konton för hela historien för prissättning av varor, varor, tjänster etc. Vi vet alla att guld och silver används som valuta och som referens för att definiera priser. Tror du inte att vi befinner oss i en tid där prissättningsreferensen ändras i minut för minut? Vi har ersatt en reell inneboende värdevaluta med en fiat-valuta, och det värsta är att på grund av att dess värde ändras minut för minut, vi ändrar referenspriset i enlighet därmed, hur mycket förvrängning skapas i ekonomin med detta artificiella beteende som definieras för currencymoney. Enligt min åsikt är detta mycket orealistiskt och en viktig orsak till ekonomiska problem i dagens tider eftersom vi inte har en universell stabil referens för prissättning, och om vi kan lösa det här problemet rättvist, kan vi övervinna många ekonomiska problem och elände. Tyvärr följer vi alla inte de förödande resultaten av valutaföretag, du kan besöka BIS (Bank for International Settlement) på Basel-webbplatsen för att få statistiken över daglig handelskursvolym, länk här. chockerande mer än 3 biljoner dollar dagligen överstigande flera gånger världens fysiska handelsstorlek, beräkna minsta avkastningen på forexhandel i PIP och gör din forskning, hur mycket värde i form av vilken valuta som helst, uthärjas dagligen? Vad kostar det som Whos bär värdeförlust Du kan inte ignorera Hadiths vitala villkor. För affärsändamål är en sådan lätt och kraftfull penninginkomstmekanik tilltalande och praktiserad runt omkring inklusive islamiska banker, men jag kan försäkra er om att om vi fortsätter att motivera sådana aktiviteter, är vi på väg att se islamisk kapitalism. Slutsatser: Enligt min förståelse kan islamiska utländska valutor endast bytas ut på officiellt deklarerade satser och kan inte handlas på olika köpesatser. Jag har försökt att utforska denna speciella ädla tradition från ett annat perspektiv i mitt papper med titeln Riba och Hadith of Six Commodities. Du kan ladda ner den från ssrn på ssrnabstract1790222 Inskickad av Anonym på tis, 01222015 - 16:40. Irfan, ditt uttryck för Forex verksamhet är väldigt rättvist. Jag njöt verkligen av att läsa dina förnuftiga åsikter. Men jag tror att Forex är en plats där ingen kan garantera en tillfredsställande vinst efter en investering. Det låter som att spela till mig. Även om någon startar en affärsförstärkare, gör det svårt att suga ut bästa resultatet, de kan säkert förvänta sig en tillfredsställande fördel av den investeringen. Ett intjäning som har kommit från det fysiska och mentala kunskapsbaserade bidraget, tror jag, är säkert, snarare än att investera någonstans, vänta på att höja sitt värde och tjäna nytta. Inskickad av Anonym på fre, 08092013 - 20:27. Inskickad av Anonym på onsdag, 12122012 - 19:45. citerar ovanifrån är din invändning mot buysell-spridningen förvirrad. Hela tanken om spridningar är att det finns matchmakare som tar ut valutamarknaden till liv. Dessa människor som matchar säljare med köpare måste betala för sina tjänster. utan dem hur skulle du hitta en motpart att sälja eller köpa valuta över natten Precisalt Mäklare tar ofta på andra sidan en handel, eller sätta en köpare och en säljare tillsammans till ett pris som de enas om. De kan inte göra det gratis utan de är ett företag. Hur skulle de fungera som företag och tillhandahålla en tjänst utan spridning Inskickad av Qazi Irfan på tis 12132012 - 01:19. Det handlar inte om att sprida sig ensamt, utan dess legitimitet med tanke på några etiska värderingar som ställs någonstans. Argumentet att täcka utgiften eller få några intäkter från ett olagligt företag är i grunden ogiltig. Ondskan av artificiell forex verksamhet är uppenbart att folk missuppfattar världen genom osäkerhet och värdeförlust till sina penninglager på ett systematiskt sätt. Mäklare är alltid glada i sådana uppställningar, eftersom de bara tjänar i provisioner oavsett förlust eller vinst för sina kunder, det är bra för dem, men pengar förlorar värde vilket är ett bekymmer för alla människor, även om de inte gör valutatransaktionerna. Inskickad av Anonym på lördag, 12242016 - 12:04. Salam, sa du mäklare få provision om näringsidkaren vinst eller lös i handeln. Kom ihåg varje företag om online eller offline handlar om att ta risk, vilket är vinst eller förlust. Jag har en fråga. Frågan är om du hyr en affär för företag och i slutet av dagen du beräknade en förlust, skulle betala hyran för den dagen eller inte islamiskt Mäklare ger plattformen som tar säljaren och köparen på plattformen precis som hyrda butiker , jämföra de två fallen. Tack.178 Hadith hittade i Försäljning och Handel av Sahih Bukhari. Berättade Abu Huraira: Du säger att Abu Huraira berättar många berättelser från Allahs Apostel och du undrar också varför emigranterna och Ansar inte berättar från Allahs Apostel som Abu Huraira gör. Mina emigrantbröder var upptagna på marknaden medan jag brukade hålla fast vid innehållet i Allahs Apostel med vad som fyller min mage så jag brukade vara närvarande när de var frånvarande och jag brukade komma ihåg när de brukade glömma, och mina Ansari-bröder brukade vara upptagen med sina egenskaper och jag var en av de fattiga männen i Suffa. Jag brukade komma ihåg berättelserna när de brukade glömma. Ingen tvekan sade Allahs apostel en gång: Vem som sprider sitt plagg tills jag har avslutat mitt nuvarande tal och sedan samlar det till sig själv, kommer ihåg vad jag säger. Så spred jag mitt färgade klädesplagg som jag hade på sig tills Allahs apostel hade avslutat sitt ordstäv, och sedan samlade jag det i bröstet. Så, jag glömde inte någon av de här berättelserna. Narrated Ibrahim bin Sad från sin far från sin farfar: Abdur Rahman bin Auf sa: När vi kom till Medina som emigranter, upprättade Allahs apostel ett broderskapsbrev mellan mig och Sad bin Ar-Rabi. Sad bin Ar-Rabi sa (till mig), jag är den rikaste bland Ansar, så jag ska ge dig hälften av min rikedom och du kan titta på mina två fruar och vilken av de två du kan välja ska jag skilja sig från henne, och När hon har slutfört den föreskrivna perioden (före äktenskapet) kan du gifta dig med henne. Abdur-Rahman svarade, jag behöver inte allt detta. Finns det någon marknad där handel övas? Han svarade: Qainuqas marknad. Abdur-Rahman gick till den marknaden dagen efter och tog med sig lite torkad smörmjölk (yoghurt) och smör, och sedan fortsatte han regelbundet. Några dagar senare kom AbdurRahman med spår av gul (doft) på hans kropp. Allahs apostel frågade honom om han hade gifte sig. Han svarade jakande. Profeten sade, vem har du gift, svarade han: En kvinna från Ansar. Då frågade profeten: Hur mycket betalade du henne? Han svarade, (jag gav henne) ett guldstycke som var lika med att väga till en datumsten (eller en datesten av guld). Profeten sa: Ge en Walima (bröllopsfest) även om med ett får. Narrated Anas: När Abdur-Rahman bin Auf kom till Medina, upprättade profeten ett broderskapsbrev mellan honom och Sad bin Ar-Rabi al-Ansari. Sad var en rik man, så han sa till Abdur-Rahman, jag ska ge dig hälften av min egendom och hjälper dig att gifta dig. Abdur-Rahman sade (till honom), Må Allah välsigna dig i din familj och egendom. Visa mig marknaden. Så återvände Abdur-Rahman inte från marknaden) tills han fick torkad kärnmjölk (yoghurt) och smör (genom handel). Han tog med det till sitt hus. Vi stannade en stund (eller så länge som Allah önskade), och sedan kom Abdur-Rahman, doftande med gulaktig parfym. Profeten sade (till honom) Vad är det här Han svarade, jag blev gift med en Ansari kvinna. Profeten frågade, vad betalade du henne svarade han: En guldsten eller ett guld som motsvarar en dagstens vikt. Profeten sade (till honom), Ge en bröllopsfest, även om med ett får. Berättat Ibn Abbas: Ukaz, Majanna och Dhul-Majaz var marknadsplaceringar i den pre-llamiska perioden av okunnighet. När islam kom, kände muslimer att marknadsföring det kan finnas en synd. Så kom den gudomliga inspirationen: Det är ingen skada för dig att söka din Herres bounty (i Hajjs säsonger). (2.198) Ibn Abbas reciterade Versen på detta sätt. Berättat An-Numan bin Bashir: Profeten sade att både rättsliga och olagliga saker är uppenbara, och däremot är (misstänkta) tvivelaktiga frågor. Så, som alltid förlorar de tvivelaktiga sakerna för att han inte begår en synd, kommer definitivt att undvika vad som är klart olagligt och som någonsin hylar dessa (misstänkta) tvivelaktiga saker, är troligt att begå det som är helt olagligt. Synder är Allahs Hima (det vill säga privat betesmark) och vem som betesmarker (hans får) i närheten, kommer sannolikt att komma in i det när som helst. Berättat Abdullah bin Abu Mulaika: du är samma kvinna) Hans fru var dotter till Abu Ihab-al-Tamimi. Berättad Aisha: Utba bin Abu Waqqas tog ett bestämt löfte från sin bror Sad bin Abu Waqqas att ta Zama slav-tjejs son i hans vårdnad som han var hans (dvs Utbas) son. I år av erövringen (av mekka) tog Sad bin Abu Waqqas honom och sa att han var hans brors son, och hans bror tog ett löfte från honom i den meningen. Abu bin Zama stod upp och sa: Han är min bror och son till min faders slavflicka och föddes på min fars säng. Sedan gick de båda till profeten Sad sade: "O Allahs apostel Han är min brors son och han har tagit ett löfte från mig att jag ska ta honom. Abu bin Zama sa, (Han är) min bror och min fars pappas son och föddes på min fars säng. Allahs apostel sa, pojken är för dig. O Abu bin Zama. Då sa profeten: "Sonen är till sängen (det vill säga mannen på vars säng han föddes) och stenar (besvikelse och missnöje) för den som har gjort olagligt samlag. Profeten berättade för sin fru Sauda Bint Zama att hon skulle skjuta sig från den pojken när han märkte en likhet mellan pojken och Utba. Så såg pojken henne inte tills han dog. Berättat Adi bin Hatim: Jag frågade Allahs Apostel om Al Mirad (det vill säga en skarpkantad bit eller en trävara försedd med ett järnstycke som används för jakt). Han svarade: Om spelet drabbas av sin skarpa kant, äter du det, och om det drabbas av dess breda sida, äter du inte det, för det har blivit slagen ihjäl. Jag frågade, o Allahs apostel, jag släpper min hund med namnet Allah och hittar med det i spelet, en annan hund som jag inte har nämnt Allahs namn, och jag vet inte vilken av dem som tagit spelet. Allahs apostel sa (till honom), Ät inte det som du har nämnt Allahs namn på din hund och inte på den andra hunden. Anas anas: Profeten gick förbi ett fallet datum och sa: Var det inte för min tvivel att detta skulle ha blivit givit i välgörenhet, skulle jag ha ätit det. Och berättade Abu Huraira, profeten sade att jag hittade en datumfrukt som föll på min säng. Berättade Abbas bin Tamim: att hans farbror sa: Profeten blev frågad: Om en person känner något under sin bön, ska man avbryta sin bön. Profeten sa: Nej, du borde inte ge upp det om du inte hör ljud eller luktar någonting. Berättat Ibn Abi Hafsa: Az-Zuhri sa: Det finns inget behov av att upprepa ablusion om du inte upptäcker en lukt eller hör ett ljud. Välkommen till FatwaOnline. Mufti Aijaz Arshad Qasmi Han är en av de ledande islamiska forskarna som lever idag i Indien. Han är en expert inom urdu litteratur och islamisk rättsvetenskap (Fiqh). Hadith, Tafseer. Qasmis särskiljningsförmåga ligger i hans dynamiska och mångsidiga tillvägagångssätt över hela världen. Beviljat med mångfacetterade talanger och färdigheter har han kombinerat sin djupgående förståelse av Koranen och Sunnah med en djup insikt om moderna kunskapsdiscipliner och angelägenheter. Han har en unik förmåga att föreslå insiktsfulla islamiska lösningar på de nya åldersproblemen utan att äventyra grundläggande principer för islamisk shariah. Läs mer. Tro Tro Troar Plikt Sociala frågor Transaktioner Förhandlingar Diverse Land. Indien, datum. 11-22-2009 Assalamu Alaikum, kära bror, min fråga är att det är tillåtet att ställa pengar från kandidater som agenturavgift, de rekryteras för ett företag, företaget kommer att betala alla sina utgifter, kommer också att betala avgifter till rekryteringsbyrå för rekrytering. Snälla klargör mig. al-jawab, Om företaget betalar alla utgifter av tjänsteföretag, då tillåter inte att fråga pengar från kandidater. Allah vet bäst. Mufti Aijaz Arshad Qasmi Country. Förenade Arabemiraten, Datum. 04-21-2010 investerar i börsen (köp av aktier) Är det HALAL eller HARAAM Svar: Ja, köp av aktierna från Sharia godkänd Kompaniet är Halal. För detaljer om Sharias godkända se islamitijara. Allah känner sig bäst. Mufti Aijaz Arshad Qasmi New Delhi Indien: Cell: 91 9910215431 Land. Indien, datum. 01-09-2011 regeringen deptt. mig löner, du kommer att bli skattskyldig, ha det, du är en, och du har en ekonomisk politik som du kan göra för att du ska kunna hjälpa dig med att göra din resa till Bismillah, Musalman Chunke Zakat Ada, som är en inkomstskatt som är en del av din hund. liye taxa bachane ki jo bhi jayez aur qanuni shaklen ho sakti hain, jag har inte haft det här, men jag har inte haft det här, men jag har en bra grund för att jag ska ha det, men det är inte så mycket som jag har, men det är inte så mycket som jag kan använda liya jasakta hai. och Allah vet bäst, (Mufti Aijaz Arshad Qasmi) Ny delhi, Inda Cell: 91 9910215431 Land. Indien, datum. 01-20-2010 Bismillah: Fix Profit är inte tillåtet i islam, företag betyder whrer vinst och förlust båda är möjliga. Du måste bry sig om din hantering av detta system, (Mufti Aijaz Arshad Qasmi) New Delhi, Indien 91 9910215431 Land. Pakistan, Date. 06-21-2010 Om jag lånar 100.000 till någon för inköp av en mobil och med mutteravtal är det beslutet att låntagaren kommer att betala mig en fast vinstbelopp och han kommer att betala mig huvudprincipen i lika månadsinstallationer. WHEATHER MY THIS TRANSATION ÄR GILDIG I ISLAM OCH RESULTAT AV RESULTAT I DENNA MANNER ÄR GILDIG I ISLAM REGARDER Bismillah: Business betyder där vinst och förlust båda är möjliga. Den fasta vinstmängden är inte tillåten i islam. enligt detta system måste du ta hand om din investering. Och Allah känner sig bäst (Mufti Aijaz Arshad Qasmi) New Delhi India Country. Pakistan, Date. 12-05-2010 AOA, tack för att du har börjat ha en affärshalal hai ya haram plz förklara Bismillah. Börsen är en marknad där aktier köps och säljs. Genom att köpa aktier i ett företag delar du faktiskt i verksamheten. Om det inte finns något mot islam i verksamheten är det därför inget fel att vara aktieägare i den verksamheten eller att få utdelning på dessa aktier. På samma sätt, om du säljer aktierna på någon tidpunkt på grund av någon anledning och får stora vinster därmed, är transaktionen och vinsten inte fel från islamisk synvinkel. Det finns emellertid situationer när aktiviteten på börsen är klart mot god känsla och etikkens normer. Det finns vissa transaktioner som är eller kan skada någon parts intressen genom att orsaka skador eller bedrägerier. Därför, även om sharien inte har förbjudit dessa transaktioner som sådan och i de flesta fall kan de inte betecknas som spel, de är klart mot islamens anda när de leder till eller kommer sannolikt att leda till skada eller bedrägeri. Det är därför som det finns en princip av islamiska jurister att varje transaktion som orsakar eller kan orsaka darar eller gharar (skada eller bedrag) till endera parten bör vara förbjuden enligt lag. Om lagen i landet inte handlar om sådana transaktioner, är det upp till den enskilde att avgöra huruvida transaktionen kommer eller kan leda till skada eller bedrägeri mot den andra parten. Om han är säker på sådan skada eller bedrägeri, borde han säkert Country. Belgien, datum. 11-30-2010 SALAMMERA SAWAL HA MERAY TEEN BACHAY HAIN MAIN APNAY MAABAP KAY SAAT REHTA HON ABB AIK KAMRAY MAIN REHANA MASKIL HA MAABAAP AUR KAMRAA NAHE DETAY MAIN ABB GHAR LANNA CHATA HON LAKIN CASH NAHI LAG SAKTA HOTA HAN NAHI KAYA MAIN BANK SAG KARZA LEE SAKTAHOON JO BACHON KO BETALAR KARTA HA BANK BACHON KA BEHAF WO BACHON KAY PASAY SEY KISST KAT LAIN GAY Bismillah, Intehai majburi ki halat me Sood den ki gunzaish nikalti hai, agar house ki aisi hej, jag har det, jag vet inte vad du gör till Phir aap bank ki madad se hus lesakte hain, Allah Aasan farmaye, Aameen. Mufti Aijaz Arshad Qasmi New Delhi, 91 9910215431 Land. Indien, datum. 10-25-2010 Assalamalekum, För närvarande betalar jag ett personligt lån på Rs 5 lac. Totalt belopp inklusive ränta är 6,5 lacs. Utestående utestående Lånebelopp är 1,5 lacs och enligt låneutlåtande från bank består det av 25k ränta 1.25L principal. It betyder att jag redan har betalat ränta på 1,25L till dags dato. Jag har just fått ett bidrag från mitt anställd PF-konto på Rs 3,25 lacs varav 1,25 lacs är räntor. Kunde jag använda detta räntebelopp (1,25L) förtjänat att förbetala hela 1,5L och stänga mitt lån Bismillah. I ljuset av islamiska förordningar faller inte räntan på försäkringsfonden inom definitionen av Riba. Anledningen är att den anställde inte äger fondens belopp. Under den period då räntan har uppnåtts. Därför kan det överskjutande beloppet som förvärvas över det faktiska belopp som deponeras inte betraktas som Riba. Här gör Fuqaha två förslag: En är att myndigheterna har lagt till det överskjutande beloppet utan att den anställde har skrivit en skriftlig beskrivning. I detta fall är ackumulering av överflödig mängd Riba fri. I sekundärfallet kan arbetstagaren själv be regeringen att behandla sin fond som räntebaserad, och det överflödiga beloppet liknar Riba. och Allah vet bäst. (Mufti Aijaz Arshad Qasmi) New Delhi, Cell: 91 9910215431 Land. Sydafrika, datum. 12-21-2010 ASLM. Jag skulle vilja veta om det är tillåtet att ta ut en sjukhusplan (medicinsk hjälp) Bismillah. Så länge mannen vet att detta är en form av spel, så är det inte tillåtet eftersom det är av shaytaans verk. Han borde förlita sig på Allah och lita på honom, för den som förlitar sig på Allaah, kommer Allah att räcka, och den som fruktar Allah och håller sin plikt mot Honom, kommer att göra en väg för honom att komma ut (av alla svårigheter ). Så det är inte tillåtet för honom att engagera sig i försäkringar. Vi har redan förklarat att anledningen till att sjukförsäkring är som en form av spel är att en person betalar en summa pengar som blir försäkringsbolags egendom om han blir sjuk eller har en olycka som han kommer att dra nytta av, annars är hans pengar borta . Dessutom kan de fördelar han får, vara lika med vad han betalat, eller de kan vara mer eller mindre. Det handlar om jahaalah (köpa något syn osynligt) och otillbörlig risk, eller konsumerar rikedom olagligt. Det innebär också att en av de två parterna kommer att drabbas av förlust. Jag önskar att några av muslimerna eller de vise personerna skulle inrätta kooperativa försäkringsinstitut som överensstämmer med islamisk shareeah, vars grundläggande idé var att människor skulle samarbeta för att betala till ett visst konto (som inte ägs av någon tredje parti), så att om någon av dem blir sjuk eller har en olycka kommer han att kompenseras, med samtycke från hans partner. Det skulle inte vara något fel att betala en lön till dem som tar hand om det här kontot eller att investera pengarna i ett annat företag Acco Country. Pakistan, Date. 11-01-2010 Mitt företag ger försäkringsfond till sin anställd. Denna anläggning är en valfri anläggning menar att om en anställd inte vill få förmåner får han inte få medlemskap i denna anläggning. I det här sammanhanget drar företaget avdrag från anställningslönen och lägger till samma belopp från sin egen ficka och sparar totalt belopp i en bank. Bank ger intresse för det. Företaget delar upp det här beloppet i specifikt förhållande på alla anställda konto. Vänligen berätta för mig att jag kan ta och använda det här beloppet (fondintressen) eller inte som vid tidpunkten för min utnämning var det en valfri anläggning för arbetstagaren och jag anmälde mig till förmånen. Hälsningar Furqanchemistgmail Cell 00923452214074 Bismillah. I ljuset av islamiska förordningar faller inte räntan på försäkringsfonden inom definitionen av Riba. Anledningen är att den anställde inte äger fondens belopp. Under den period då räntan har uppnåtts. Därför kan det överskjutande beloppet som förvärvas över det faktiska belopp som deponeras inte betraktas som Riba. Här gör Fuqaha två förslag: En är att myndigheterna har lagt till det överskjutande beloppet utan att den anställde har skrivit en skriftlig beskrivning. I detta fall är ackumulering av överflödig mängd Riba fri. I sekundärfallet kan arbetstagaren själv be regeringen att behandla sin fond som räntebaserad, och det överflödiga beloppet liknar Riba. och Allah vet bäst. (Mufti Aijaz Arshad Qasmi) New Delhi, Cell: 91 9910215431 Land. Indien, datum. 11-04-2010 Land. Indien, datum. 06-29-2011 Assalamualaikum Mutfi Sahib Jag börjar bara FOREX-handel med företagsnamn FOREX4YOU som tillhandahåller ISLAMIC-handel (swapfri betyder räntefri handel) men jag behöver förtydligande för min handel. Jag börjar göra en kapital på 100 dollar och de erbjuder att handla upp till 20000 dollar som hävstångsmetod (hävstång innebär att vi kan använda företagets fond för vår handel, vinsten eller förlusten kommer att läggas till näringsidkare, vi kan aktivt titta på den på nätet) hävstångsrationen är 1: 100 till 500 beror på vår risk. Med ett litet kapital på 100 dollar kan jag handla 20000 dollar marginal, vinsten och förlusten är onormal, antingen kan vi ta vinsten eller förlusten på kort tid. Vänligen vägleda systemet för valutahandel i ISLAMISK LAG. Och vad är det rätta sättet för valutahandel i islamisk lag. Väntar på ditt första svar. Wassalam Abrar Ahmed Bismillah. Det är inte förrän senare år som islamisk lag tillåter valutahandel för muslimska troende. Detta beror på att sharialagen förbjuder många av de valutamarknadsmäklare normerna. Enligt sådan lag måste näringsidkare stänga sina positioner inom samma dag. De får inte hålla en handel längre än det eftersom betalning av ränta är strängt förbjudet. Med Spot Forex popularitet blir det svårt att hitta en mäklare som observerar dessa lagar. Trading Forex i Indien till exempel tillåter investerare i den muslimska tron ​​att få sitt intresse avstått om de väljer att bära en handel fram till nästa dag och de behöver inte heller betala mäklarprovisioner. Islamisk lag förbjuder också att tjäna intresse för handel. Så länge investeraren inte drar nytta av Riba (olagliga vinster) kan heshe fortsätta att vara framgångsrik för handel med valutorna. Många forskare av denna tro avskyr dock Forexen. De ser marknadens volatilitet som en utmaning för sina lagar. Och enligt deras tro kan du inte sälja något du inte redan äger. Dagshandel är därför inte tillåten. Om du är en övande muslim, tänk på att inte alla experter tolkar lagen på samma sätt. Bestäm om huruvida handel för dig betyder att du inte respekterar din tro. Medan Forexen presenterar en bra möjlighet att tjäna pengar, kan det vara viktigare att hålla sig till de läror du håller helig. Se till att konsultera en Forex-rådgivare som är kunnig om Isla Country. Datum. 07-01-2011 Asalamailkumwarehmatbarkathu. Jag ville veta att köpa saker som mobiltelefoner etc på månatliga avbetalningar är tillåtna i islam eller inte. Är det en typ av Riba (Sood) (de flesta av företagen erbjuder nu sina saker på det här sättet) Jag har hört att det som någonsin ligger ovanför bör inte köpas så här eftersom det inte är tillåtet i islam. Man borde köpa med full betalning annars är det sjukt. Är det sant. Jag försökte söka på denna fråga mycket, men hittade inget svar så snälla svara. JazakallahKahreenkaseera Bismillah, Vi vill till att börja med ange den tillåtna försäljningsformen med avdrag som har två fall: Först: Varan, som är bilen eller mobilen som i frågan, ägs av säljaren, vilken är banken och är i dess besittning. Köparen köper den på kredit för ett pris som är känt för båda parter. Priset är inte föremål för ökning, även om betalningen är försenad. Båda parterna är överens om hur köparen ska betala med avdrag. För det andra: Varan ägs inte av banken utan av en tredje part. Köparen ber banken att köpa denna vara och lovar banken att han kommer att köpa varan efter att banken har köpt den. Då köper banken varan och blir ansvarig för eventuella skador som kan hända det. Då köper köparen det från banken för vilket pris de enas om, men på två villkor. För det första måste priset vara känt för båda parter, även om det är mer än det pris som banken har köpt varan för. För det andra måste priset inte vara föremål för ökning, även om betalningen är försenad. Med detta görs skillnaden mellan de tillåtna och de förbjudna formerna för försäljning i takt med att de traditionella bankerna gör det. Denna skillnad är sammanfattad av två saker: För det första: Det föreskrivs att affären är tillåten att varan ägs av banken och att banken garanterar det. Om banken inte äger varan är det inte tillåtet att engagera sig i landet. Indien, datum. 07-22-2011 Assalwalekum mufti saheb, bara vad du vill ha Du Mohammad Jinka Intekaal 1999 Jag har det, jag är den första jag har varit i 1928 Jag älskar dig, jag heter Jagdish Rudhroji Rao Shinde tha, lekin padhai är den 13 augusti saal ki umr mig mumbai aagye. yaha, jag är muslimsk med mina vänner, och jag heter Islam Kabul, jag heter Din Mohammad Ali Hussein, du är en av mina vänner, och jag har aldrig haft det här. (Du Mohammad Ali Hussein) inte alls. Det är inte så mycket, men du är välkommen. Namnlösa: Namn är registrerad, du kommer att vara medlem (Din Mohammad Ali Hussein), och du kommer att ha en bachche (Rafiq aur Zarina) när du vill ha mer information om vad du ska göra. Darmiyaan mer walid saheb ke ab 8 bachche huye, mer swaal du hai ki ab jb mer walid saheb (Usman Din Mohammad) du kan inte höra dig, till Din Mohammad Ali Hussein och du har det, du är mer än 8 år gammal hai ya Din Mohammad Ali Hussein k un 2 bachcho (Rafiq aur Zarina) ka. meri apse ye guzarish hai ki aap apna jawaab mujhe likhkr mer e-post id pr jald se jald bheje digiyega. khuda haafiz. Bismillah, Agar aap ke walid ko Din Mohammad Ali Hussain ne adoptera kar liya tha att makan mig aap ke walid ka haq hoga mot mig Rafiq aur Zarina ka bhi haq hoga, pehle teeno ke darmiyan taqseem hone ke dåliga aap ke walid ke hisse me Jo aayega, w aap 8 bhai bahan ke darmiyan taqseem hoga. och Allah bäst: (Mufti Aijaz Arshad Qasmi) New Delhi, 9910215431 Land. Indien, datum. 07-23-2011 Min mormor har 3 söner och 5 döttrar. Hon har ett hus som hon vill distribuera bland sina barn. 20 år innan när de första 2 döttrarna kom dit egna hus byggdes hade min mormor stött dem ekonomiskt och sagt att de senare inte skulle ha rätt i sin egendom, eftersom de andra barnen inte var så ekonomiskt så bra då. Men efter 20 år blev alla barn stabila när det gäller deras ekonomi och min levande mormor vill leverera fastigheten enligt den heliga Quran 1 delen till döttrar och 2 delar till söner enligt Surah NISA. Jag vill fråga om huruvida det gamla uttalandet om min mormor kommer att övervägas eller det senaste uttalandet om hennes bismillah, Det senaste uttalandet om din mormor kommer att övervägas och land kommer att fördelas mellan alla barn enligt Koranen. (Mufti Aijaz Arshad Qasmi) New Delhi, 9910215431

No comments:

Post a Comment